Thursday, August 20, 2009

Nilai Sebuah Persahabatan

Ms. Blog,

Firstly, I just want to scream out loud; to release all of my tension away from me. I'm so damn exhausted! I went back from so-called replacement class at 4.30 p.m. and I straight away felt asleep. Just imagine how tired+sleepy+what ever word describing tiredness I am... huhu...

Aaarrrgggghhhhhh...... *screaming*

Fuh... lega! haha... ^_^

Now, lets continue with our topic. Nilai sebuah persahabatan? Agak komersil bunyinye, macam boleh buat novel pulak. Nop,actually, I want to share something. One of my bestfriends who tried to avoid me since early of this semester started to SMS and contacted me back, after 7 weeks. haha... I myself a bit suprised when he sent the message. U know what, actually, I expected him to do so; for one good reason (I think), because his lab session started last week, and as previously, I am the one who provide him with copy of lab report. Waa... frankly, I am afraid if he purposely SMS me just to have the copy and once he got it, the avoiding drama come in play again. Duh! Sakitlah macam tu, lagi pun, Cue memang tak pernah pikir dia macam tu. Tapi lepas semua yang dah jadi dalam 7 minggu ni, Cue sendiri kena rasa hati-hati dan kena pikir diri sendiri.Harap-harap dia tak pikir pun macam tu, dan dia sebenarnya memang ikhlas nak kawan-kawan macam dulu. Kata bestfriend, kan?

Tapi tulah, Cue cuma takut yang nilai persahabatan Cue ni sama je dengan nilai lab report dan assignment. Kalo Cue takde benda-benda ni, sampai bila kawan-kawan nak mengelak dari Cue pun tak tahu. But, I asked him to be honest and admit if he SMS me just to get those reports. But he denied it. *relief* (because I know he will not be lying)... But, I need to plan something, so that, my trust won't be abused and be taken for granted. So, is it too mean if I only give him one copy of report? If he wants the next week copy, he needs to come and ask from me again. haha... Boleh ke macam ni? Tak nampak desperate sangat ke? huhu...

Hmmm.... Cue harap sangat yang bestfriend Cue ni tak pikir macam tu. Datang jumpa hanya nak dapatkan sesuatu. Bila dah dapat, boleh buat sesuka hati, nak buang, buang jelah...
Tapi, half of my mind+heart is saying that this bestfriend, probably won't do that. But, on the other hand, another half of my mind+heart says I should watch out and don't be so kind!
Well, I don't know which way should I go? *fening-fening lalat*

Itulah yang Cue maksudkan dengan nilai sebuah persahabatan? Boleh dikira ke? Boleh dibalas? Boleh dipersoalkan ke? Jawapannya hanya ada dalam diri kita sendiri. Sejauh mana kita meletakkan kawan-kawan itu sebagai salah seorang yang penting dalam hidup kita dan ke arah kejayaan kita, hanya kita yang dapat menjawabnya. Ada orang kata, girlfriend lagi penting daripada kawan, so, bila keluar dengan girlfriend, kawan-kawan kena fahamlah. Ada pulak cakap, kawan ni susah nak cari, tapi girlfirend, kalau tak boleh terima kawan-kawan aku, baik aku cari yang lain. Yang mana satu betul? *geleng kepala, sebab tak tahu*

Cue rasa, tak ada satu yang betul. Kawan memang penting as important as girlfriend/boyfirend (future kena fikir jugak =p)... tapi yang paling penting ialah cara kita prioritize ourselves and how we spend the quality time with friends and the special one. Kena adil, macam poligamilah jugak.
Sebab kawan ni kita perlukan sampai bila-bila, tapi, yang special pun kita perlukan. Jadi? Sayangi mereka kedua-duanya! hahaha... ^_^

Now, what I can do is to see, whether my bestfriend stick to his word or not. (But, I seriously hope that he won't play around with that kind of word/promise)... memang cari pasal lah tu...

Oklah, Ms.Blog, I think I need to get myself ready for dinner and Mr/Tommy's assignment afterward.
Till the next post, see ya! (",)v

No comments:

Post a Comment